Over Ondernemersfonds Breda

Organisatie

Op verzoek van de ondernemers is het fonds in het leven geroepen. Sinds 2016 zijn we actief, in de basis om te zorgen dat consumenten hun bezoek aan de binnenstad als positief ervaren en graag terugkomen. Wat we hiervoor doen, lees je hier.

Jaarlijks betalen alle ondernemers – gevestigd in een van de 8 gebieden – automatisch mee door middel van de gemeentelijke reclamebelasting. De bijdrage is gebaseerd op de WOZ-waarde van het bedrijfsdeel van het pand. De gemeente zet de opbrengst 1 op 1 door naar het fonds. 

Dit bedrag besteden we collectief met als hoofddoel om de aantrek­kelijkheid voor inwoners, bezoekers en bedrijven te vergroten. Daarnaast zijn we aanspreek­punt voor gemeente Breda, vastgoed­eigenaren, city­marketing en evenementen­organisatoren.

Bestuur en Ondersteuning

Het Algemeen Bestuur bestaat uit een afgevaardigde voor horeca, retail, leisure en een voorzitter.
Daarnaast wordt het bestuur ondersteund door een centrummanager, het secretariaat, een conciërge, een communicatie- en evenementenregisseur en een binnenstadsmakelaar. 

Bestuur

Lucien Verhoef

Voorzitter

Alexander Smeulders

Penningmeester

Paul Dijkstra

Leisure

Gaston Creemers

Retail

Nanda Koomans

Horeca

Ondersteuning

René de Vos

Centrummanager

Anghinette van Dijck-Goud

Secretariaat

Peter Meeuwsen

Conciërge

Maurice Vermeulen

Binnenstadsmakelaar

Bas Boomaars

Communicatie

Tess Bakker

Evenementen

Onze activiteiten

Beleid en organisatie

Versterking
aanbod​

Activiteiten en evene­menten​

Schoon, veilig, groen en duurzaam

Gastvrijheid, aankleding en beleving

Communicatie, promotie en samenwerken

Onze partners